פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

הזמנות ושרות לקוחות 073-2241444
סניף ירושלים סניף פתח תקווה
לשרותכם בווטסאפ
0732241444

ציוד הקרנה

מחפשים מקרנים למכירה, מסך הקרנה למכירה או ציוד הקרנה נלווה? הגעתם למקום הנכון!

אצלנו בשרון רייכטר תמצאו ציוד הקרנה מקצועי ביותר בקטגוריה של מקרנים ומסכי הקרנה, ממיטב היצרנים. במידה ואתם זקוקים לסיוע בנוגע לבחירת מקרנים או מסך הקרנה למכירה, צרו עימנו קשר ונשמח לסייע.

 

 

 

חושבים להפוך את הסלון הביתי שלכם לבית קולנוע? בימינו החלום הזה לא כך כך רחוק מהמציאות, שימוש במקרנים קורץ לאנשים רבים המבינים שניתן לקבל חוויה צפייה מרשימה ביותר, מאשר צפייה בטלוויזיה רגילה. בישראל קיימים מותגים ואפשרויות רבות כאשר אנו באים לבחור מקרן, ונכון יהיה להכיר את הנתונים כאשר אנו ניגשים לקנות מקרן

טכנולוגיית ההקרנה

ראשית כל, המקרנים הנמכרים בארץ יכולים לשדר שידורי טלוויזיה בעקבות תמיכה בשיטות שידור מקומיות, לכן מקרן ללא ספק יכול להוות תחליף לטלוויזיה. כיום קיימות שתי טכנולוגיות שידור למקרנים. טכנולוגיה אחת היא LCD שיתרונותיה הן תמונה בהירה ועשירה, ורזולוציה גדולה. הטכנולוגיה השנייה היא טכנולוגיית DLP, שיתרונותיה הן תמונה חלקה ויחס ניגודיות גבוה, מה שגורם לתמונה ולוידיאו להראות איכותיים מאוד. בנוסף מקרנים אלו קלים וקטנים יותר ויכולים לעבוד הרבה שעות. אופציה מושלמת לחובבי סרטי קולנוע.

גודל התמונה

כאשר אנו באים לרכוש ציוד הקרנה או מקרן, אנו צריכים לחשוב, מה תהיה מטרת השימוש בו והיכן הוא יוצב ובהתאם לכך לבחור גודל תצוגה מתאים. כיום ניתן למצוא מקרנים המשדרים בין 30 ל 300 אינץ’, והמחיר הוא בהתאם.

מה חשוב לדעת? בניגוד לטלוויזיה, כאשר אנו בוחרים את גודל התמונה של המקרן, יש להתייחס לשני אלמנטים חשובים ולא רק לאחד, האלמנט הראשון והחשוב ביותר הוא מרחק ההתקנה של המקרן ביחס למסך, כיוון שגודל התמונה משתנה בהתאם וחשוב לבחור את המקרן הנכון על מנת לקבל איכות תמונה טובה, ההתייחסות לאמנט זה היא במושג Throw Ratio המצויין על כל מקרן, האלמנט השני אליו צריך להתייחס הוא מרחק הצפייה מהמסך.

מרחקים

ישנן נוסחאות לחשב את גודל המקרן המתאים לחדר הצפייה המתוכנן, ויש צורך להתייחס אליהן ברצינות רבה אם נרצה לקבל חווית צפייה טובה ונוחה.

על מנת לחשב את גודל המקרן המתאים למרחק הצפייה מהמסך, מחלקים את מרחק הצפייה ב-2, ולאחר מכן מחלקים שוב ב2.5 ס"מ (אינץ’ אחד). כך נקבל מדד טוב של איזה מקרן אנו צריכים.

על מנת לחשב את מרחק ההתקנה נשתמש בנוסחה בה נכפיל את גודל התמונה שאנו רוצים במקדם ה Throw Ratio המצוין על כל מקרן. כלומר, נניח ואנו מעוניינים במקרן שגודל התמונה שלו הוא 50 אינץ’, וה- Throw Ratio שלו הוא 1.5, אז בחישוב קצר יצא לנו 75 אינצ’, כל אינצ’ הוא 2.5 ס"מ, ולכן מרחק ההתקנה המומלץ הוא 188 ס"מ בממוצע מהמסך במקרה זה.

יש לשים לב שאתם בוחרים את המקרן בהתאם לנתוני החדר בו אתם מתכוונים לצפות בו ולא לפי רצונות שלכם שלא תואמות את החדר, ובסוף תתבאסו על איכות התמונה למרות שהשקעתם וקניתם את המקרן הטוב ביותר!

בכל מקרה כאשר אתם באים לרכוש מקרן, שימו לב כי על חלק גדול מהמקרנים מצוין מיקום ההתקנה המינימלי והמקסימלי הנדרש להנאה מתמונה איכותית, חריגה מהטווח תפגע באיכות התמונה.

לפעמים אנו רוצים תמונה בגודל מסוים, אך לא ניתן להציב את המקרן במרחק מתאים.

למטרה זו, רוב המקרנים מצוידים בעדשת זום המאפשרת הגדלה או הקטנה של התמונה מבלי להזיז את המקרן ממקומו. יחסי הזום משתנים מיצרן ליצרן, אם לדוגמא מצוין על המקרן שיחס הזום שלו הוא 1:1.3, המשמעות היא שבמידה והתמונה היא בגודל 30 אינץ’, אז שימוש מלא בעדשת הזום יגדיל את התמונה ל39 אינץ’ (30 כפול 1.3).

התקנה

מקרן הוא מכשיר ורסטילי, ניתן להצמיד אותו לתקרה (האפשרות הפופולרית), או להניח אותו על משטח מסוים. אלה אפשרויות ההתקנה הנפוצות, אך ישנן אפשרויות נוספות. מה שחשוב הוא שכאשר אתם באים לבחור מקרן, שימו לב במפרט הטכני של המקרן שכל אפשרויות ההתקנה קיימות, במיוחד אלו העונות על הצרכים שלכם.

התאמה לחלל הצפייה

כמו שכבר בטח הבנתם מהסעיפים הקודמים, האתגר העיקרי בבחירת ציוד הקרנה, או ליתר דיוק מקרן, הוא התאמה נכונה שלו לחלל הצפייה. להתאמה הזו יש חשיבות גבוהה אם אתם רוצים להנות מהמקרן כמה שיותר.

כמה מושגים שיש להתייחס אליהם:

תיקון קי-סטון-  אם מציבים את המקרן נמוך או גבוה מהמסך, נוצר עיוות והתמונה תוצג בצורת טרפז. תיקון קי-סטון הוא תיקון דיגיטלי השומר על צורת המלבן המקורית של ,השידור ללא תלות במיקום התקנת המקרן, כך אנו יכולים להציב את המקרן גבוה או נמוך מהמסך. יש לשים לב שתיקון קי-סטון קיים במקרן שאתם קונים וגם שזווית התיקון שונה בכל דגם.

עדשה מתכווננת- תיקון קי-סטון, אבל אופטי. זוהי אפשרויות טובה יותר מאחר ותיקון אופטי לא פוגע באיכות באיכות התמונה. הבעיה היא שעדשה אופטית מתכוונת מייקרת את העסקה, והיא גם קיימת במספר קטן של דגמים.

עוצמת רעש- למקרנים יש נטייה להתחמם, ומותקן בהם מאוורר שתוך כדיי שהוא עושה את עבודתו החשובה בקירור המקרן, הוא גם מייצר רעש. עוצמת הרעש מצוינת במפרט הטכני של המקרן ונמדדת בדציבלים. לחדר ביתי ממוצע שבו המקרן לא רחוק מהצופים, ההמלצה היא לבחור מקרן שעוצמת הרעש המרבית שלו היא 35 דציבלים.

מצב ECO – קיים בחתך המקרנים האיכותיים יותר, מייעל את הצריכה החשמלית של המקרן, ובכך מפחית את פעילות המאוורר וכתוצאה מכך מפחית גם את הרעש.

אוורר המקרן- חשוב מאוד לחיי חלקי המקרן מאחר והמקרן מייצר חום רב. שימו לב להוראות ההתקנה של המקרן על מנת שתוכלו להציב אותו בצורה הנכונה שלא חוסמת את פתחי האוורור של המקרן ומאפשרת לו קירור יעיל.

איכות תמונה

רוצים איכות תמונה טובה? כשאתם באים לבחור מקרן שימו לב לגורמים הבאים:

  1. עוצמת ההארה/בהירות – נמדדת ב"אנסי-לומנים", ככל שתהיה גבוהה יותר כך תציג תמונה ברורה יותר, במיוחד בחדרים מוארים. טווח ה"אנסי-לומנים" הוא 700-3000.

בחדר סלון בגודל ממוצע מספיקה עוצמת אנסי-לומנים הנעה בין 700 ל-1000.

בחדרים גדולים יותר, יש לבחור מקרן עם טווח אנסי-לומנים גבוה יותר.

  1. יחס ניגודיות- רצוי מאוד שיחס הניגודיות יהיה גבוה על מנת ליצור תמונה חדה ככל האפשר. חשוב בעיקר כשמדובר בחדר מואר ובצפיית וידאו (לא תמונות).

בחדר חשוך מספיק יחס ניגודיות של 1:400.

בחדר מואר נצטרך יחס ניגודיות של לפחות 1:1000.

  1. רזולוציה- גורם משמעותי לחדות התמונה ולעושר הפרטים המוצגים בתמונה. רזולוציה חשובה בשידור סרטי וידאו, ורצוי לבחור מקרן עם מינימום רזולוציית HD על מנת לקבל איכות צפייה מעולה.
  2. סוג נורה- מנורת לד תציג צבעים נפלאים ואיכות גבוהה. למי רוצה להשקיע יותר מומלץ לבחור מקרן עם טכנולוגיית לייזר (חדשה יחסית) המספקת איכות צבע ותמונה מדויקים יותר. ישנם גם מקרנים עם נורה רגילה שהבעיה שלה זה בלאי, ועם הזמן היא מציגה צבעים דהויים יותר
  3. משטח הקרנה- על מנת להשיג איכות תמונה גבוהה, הכי טוב להשתמש במסך הקרנה ייעודי, ולא להקרין על הקיר (למרות שבמקרים מסוימים הקרנה על הקיר מספקת את העבודה).

משקלים וניידות

למי שמשתמש במקרן כמוצר נייד, יש לשים לב למשקל המקרן. ישנם כאלו השוקלים 5 ק"ג, וכאלו השוקלים ק"ג בודד. אם אתם מתכוונים לנייד את המכשיר, תעדיפו לרכוש אחד במשקל נמוך.

פונקציות נוספות

  1. יחס בין גובה לרוחב – הפורמט המקובל ביותר הוא 16:9 שניתן יהיה לצפות בסרטים, כמו שהם מוצגים בבתי הקולנוע.
  1. נגן מדיה מובנה – מגיע בחלק מהדגמים. טוב למי שמחפש יותר plug & play.
  1. חיבור אלחוטי – במידה ואתם רוצים להימנע כמה שיותר מכבלים, חיבור אלחוטי הוא בשבילכם. רק שימו לב שכל מכשיר מגיע עם טווח אלחוטי שונה.
  1. רמקולים- יש מקרנים שבאים עם רמקולים מובנים, אך לרוב איכות השמע בהם תהיה נמוכה, ועדיף כמובן להסתמך על מערכת סאונד חיצונית.
  1. תצוגה משולבת- הצגת תמונה בתוך תמונה, או תמונה לצד תמונה.
  1. הקפאת תמונה- עצירה סטטית של התמונה

חיבורים

מומלץ לבחור חיבורים איכותיים כדי לקבל תמונה טובה:

  1. HDMI: חיבור סטנדרטי והעדיף ביותר להעברה באיכות מיטבית של תוכן.
  1. USB: חיבור למכשירי מדיה אחרים, או לכרטיסי זיכרון.
  1. Component: חיבור וידיאו עתיק, אך איכותי.
  1. D-sub ,VGA) RGB): חיבורים למחשב.
  2. DVI: חיבור נפוץ שקיים בכל מיני מכשירים, כמו מחשבים, נגני DVD ועוד.
  1. FireWire: חיבור להעברה מהירה של קבצים כבדים, נמצא בדרך כלל במצלמות ומחשבים.
  1. קישורית Wi-Fi: הצגת מדיה מהרשת האלחוטית.

חיי המוצר

2000-4000 שעות חיי מנורה.

מנורות LED מחזיקות זמן רב יותר.

תחזוקה נכונה, המצוינת בהוראות היצרן וכוללת ניקוי עדשה ומסנן, יגדילו משמעותית את חיי המנורה, וכך גם מקרן עם אפשרות ECO לחסכון בחשמל.

מחירים

המחירים מתחילים מ-1000 ש"ח ומגיעים גם ליותר מ10,000 ש"ח. אין צורך לקנות את היקר ביותר, אלא את המקרן המתאים ביותר לחדר הצפייה המתוכנן.

אחריות

האחריות הנפוצה למקרנים היא בין שנה ל-3 שנים. אחריות על נורת המקרן היא בין 3 ל-6 חודשים. מומלץ לשלם קצת יותר ולהרחיב את האחריות, אם קיימת האפשרות.

 

מחפשים פרטים נוספים על ציוד הקרנה על מנת לשפר לכם את איכות הצפייה ב- 100%? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע בכל!

בחרת לסנן לפי: ציוד הקרנה
נוספו לאחרונה
no-lazy